Att jobba på ett sjukhus...

Två dagars sommarjobb har fungerat bra. Jag har fått frågan "Är du sommarvikarie?" eller "Är du undersköterska?" ett antal gången. Nej det är jag inte. Jag är en slavarbetare som städar och brygger kaffe. Men jag är ändå inte så motiverad till att slita eftersom jag får en pluttlön.
 
Men nej, jag är inte bitter. Efter de här tre veckorna kommer jag ha så mycket ny kunskap att jag måste göra min hjärna större (om det nu är möjligt). Jag har redan lärt mig hur man brygger kaffe, att hitta till min avdelning och att man inte ska röra i nydiskad disk. Mitt mål är att hitta överallt på sjukhuset och att försöka att inte bli sjuk. 

Risken att jag blir sjuk är dock ytterst liten. Jag har lärt mig att man ska sprita sina händer före och efter en patient. Dock har jag inte så många patienter så jag blir lite förvirrad. För att vara på den säkra sidan tvättar jag därför mina händer typ, jämt.

Kommentarer
Postat av: elli

Ellr var det före och innan en patient man skulle sprita?;P

2009-06-18 @ 22:21:16
URL: http://www.elli.nu
Postat av: Josefine

Haha jag jobbar på ett äldreboende så jag spritar händerna hela tiden. Jag gör det till och med hemma nu XD

2009-06-19 @ 10:52:12
URL: http://piiinkprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0