Cykeltur med Smelli

Hade jag haft en kamera hade jag låtit bilderna tala för sig själv. Men tyvärr... (Vill ni se bilder, kolla på Smellis blogg)

Jag och Elli fick i alla fall för oss att vi skulle cykla till Deje (eller egentligen var det väl mest jag som tvingade med stackarn). Efter att ha handlat upp hela ICA på fika (iiiih jag rimma), så begav vi oss alltså till Kroppkärrsjön och cyklade mot Deje. Faktiskt väldigt fint, och varmt. Elli spanade efter en sak som jag inte tänker berätta om, då det finns en risk att de försvinner. Jag däremot letade efter maskrosblad.

I Forshaga fikade vi vid den nya skolan och fotbadade i fontänen. Efter att vi fikat mådde vi så illa att vi inte orkade cykla till Deje. Jag sa att på vägen hem så kommer vi ha massa glidarbackar, men på något sätt så lyckades hela cykelbanan vända sig emot oss denna dag.

På tal om att vända sig emot oss. Inte nog med att vi hade ont i rumpan, svettades och hade kramper i bene. Det hoppade fram en buske med brännäslor framför mig. Jag trodde DET var pricken över i:et. Men nej. 300 meter kvar till mål fastnade jag i cykeln och gav i från ett skrik. Jag visste att det skulle hända, JAG HADE BARA VÄNTAT PÅ DET! Reslutatet blev en trasig sko och en nöjd Elli. Men det var faktiskt spår där...

Jag har förresten skrivit hela inlägget i onödan eftersom det kommer en bild i alla fall. Men nu slipper jag skriva 1000 ord till! Elli skickade en bild som hon tog på vår nya vän. Grodis heter den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0