Stekt stekare

Jag råkade glida in på Sunne vattenland tillsammans med min kusin, hennes två tjatiga barn och min lata bror. Egentligen var det meningen att jag bara skulle följa med som moraliskt stöd för min kusin, men det slutade med att även jag åkte i alla möjliga saker.

Eftersom mina kusinbarn sprang bort i ljusets hastighet gav jag upp hoppet om att försöka springa efter dem. I stället tjatade jag på Filip att vi skulle åka tillsammans. Dock vågade han bara åka Mammuten. Alltså gick jag runt med mig själv och gummibåten, lycklig som ett litet barn över alla ruschkanor.

Jag hade en nära-döden-upplevelse också. Långa vågen... I ett, nej två ögonblick flög jag, och tio meter ner var det asfalt. Jag var lite rädd. Långa vågen alltså, jag varnar höjdrädda människor.

Väl hemma märkte jag att jag bränt mig på fotsulorna för att jag sprungit runt på stekhet asfalt i flera timmar. Dessutom har jag blivit ovanligt brun, UTAN att behöva svettas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0