Dagens dag

Jag och Elli skulle tränat i dag. Så blev det dock inte. I stället tog jag mammas ballongregnjacka och begav mig ut i spöregnet. Jag konstaterade ganska snabbt att mina slip-inskor inte var ämnade för regnväder. Mina fötter badade i en pool, och gled plötsligt ut ur skon, som hamnade i en fin vattenpöl, skon alltså. Väl framme på Ellis jobb fick jag skaka (min blöta) hand med hennes arbetskamrater. Jag fick även se en fin räv och en fin gädda...

var vi ute på ärenden, måste ju trots allt samla ihop lite vuxenpoäng nu när jag blir stor! Sedan bjöd hon på födelsedagsmat och spöket dök upp. Vi uttnyttjade sedan denna typiska svenska sommaren och köpte te, choklad och bänkade oss i soffan. Så himla bra är hon!

Dagens fråga: varför cyklade jag?
Dagens insats: Jag gick genom vatten för Elli. Nu har jag bara eld kvar.
Dagens sämsta mening: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.

Nu är det unga mödrar som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0